Bu Blogda Ara

21 Nisan 2012 Cumartesi

DÜNYANIN İLK KADIN SAVAŞ PİLOTU !



DÜNYANIN İLK KADIN SAVAŞ PİLOTU


25 Kasim 2008
Gülsev eyüboğlu


Ebedi Baskomtan(Basbug) Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK;
asil Türk
kadininin tarihler boyunca gösterdigi tüm özelliklerini tekrar TÜRK
Kadinina
hatirlatmak için her meslekte kadinlar yetistirmistir.TÜRK'ün en
kutsal
savaslarindan biri olan ISTIKLAL Savasimizda,"TÜRK'ü asker
doguran"Türk
kadini tüm cephelerde kahramaca savasmis kahramanca sehit olmus
kahramanca
gazi olmustur.
Iste kahraman TÜRK kadinini çok iyi taniyan Gazi Mustafa
Kemal
ATATÜRK;bir savas pilotu olarak yetistirdigi ki dünyanin ilk kadin
savas
pilotu da olan Sabiha Gökçen;Hatay sorununu Ebedi Baskomutanin çok
ince ve
usta bir hamlesiyle nasil çözdügünü anlatiyor.
"-- .ATATÜRK ,Hatay'in her ne pahasina olursa olsun Anayurda
ilhaki fikrindeydi...Oysa siyasetciler ve bazi arkadaslari ise sakinlik öneriyordu.
O
günlerde bir
aksam yemegindeydik.Ata,beni yanina çagirdi .Kagit kalem
istedi.Getirdim.Kagita((-yukari çik askeri ünüformani giy yanina
tabancani
da al..))yazdi bana verdi.
"Derhal ünüformami giyip döndügümde,yemektekiler bu
degisiklikten
bir sey anlamamislardi.ATA,beni yanina çagirarak kimsenin
duyamiyacagi bir
sesle;
"Kapiç'e gidecegiz.Orada,bir arkadas Hatay hakkinda
konusabilir.O
konusmadan sonra,sen kalkip konusmaya yanit verecek beklemenin
faydasiz
oldugunu söyledikten sonra diyeceksin ki -Sizlerin belki Vatan topragi
HATAY
isini derhal halletmeye cesaretiniz olmayabilir.Fakat biz gençlerin
beklemeye tahammülü olmadigindan biz bu konuyu böyle hallederiz....-
dedikten
sonra tabancani çekeceksin ve tavana dogru ates
edeceksin..tabancandaki
kursunlari bosaltincaya kadar..Bu tabanca seslerini duyanlarda,
poliste gelecektir seni karakola yada hapse götüreceklerdir.Ancak ben
sizi
kurtarmak için bir tesebbüste bulunmayacagim.Ne dersin?dedi. Ben
basimla
peki isareti isareti verdim.Hemen kalkildi,Karpiç'e gidildi.Zamanin bu
meshur lokantasi çok kalabalikti.Müsterilerin çogu yabanciydi
aralarinda pek
çok yabanci sefirlerde vardi.ATATÜRK'ün gelisiyle dahada kalabalik
oldu.Bizim masada bulunan Kazim Sevüktekin ayaga kalkti.Konusmasinda
Hatay meselesi içind sabit ve itidal tavsiye eden sözler söyledi.Sevüktkin
konusmasini henüz tamamlamisti ki ben,ATA dan aldigim emirle ayaga
kalkarak
konusma yaptim ve;bizgençler bunu böyle hallederiz diyerek tavana
dogru atesetmeye basladim.ATA kizkardesi Makbule hanimada buyruk vermisti.
O da
tabancasiyla ates etmeye basladi bu arada masada oturan Kazim Inanç'in
esi
Semiha hanimada ATA kendi silahini vererek"al sende ates etmek
istiyorsan
et"dedi.Silah sesleri ve devrilen masa sesleri birbirine karisti.Yabanci Sefirler kendilerini masalarin altina attilar,oartalik birbirine girdi.ATAnin
istedigi olmustu.Etrafimizi derhal sivil ve resmi polisler sardi.Benim ve
Makbule hanimin ates ettigini anlayinca büyük bir saskinlikla durakladilar.
Bu sirada gayet
sakin kadehini yudumlayan ATA;ciddi bir ifadeyle-neden bana
bakiyorsunuz-dedi
ve bizi isaret ederek "buyrun ne yapmak lazimsa yapin"dedi.Ve üçümüzde
Cebeci Cezaevine götürüldük."
.Ertesi günlerde ATA Cezaevine teftise geldi.Bütün kadin
koguslarini gezdi.Sonra Ates eden Sabiha Gökçen Makbule Atadan ve
SemihaInanç larin bulundugu kogusun önünde durdu.
ATATÜRK;bunlar ne için mevkuflar?
Savci :Asayisi bozarak ammeye açik yerde zaruret olmaksizin
silah attiklari için.
ATATÜRK;peki ne için silah atmislar sordunuzmu?
Savci :Evet sordum,Hatay'in Türkiye'ye katilmasini
istedikleri için galeyana gelmisler ve galeyan sebebiyle hislerini tezahür
ettirmislerdir.
ATATÜRK;SU HALDE ÇOK ULVI BIR MAKSATLA BU ISI YAPMISLAR
.BUNUNIÇIN
ADAM TEVKIF EDILIRMI?Dedi...
Savci ;Amme intizami her türlü sahsi hislerin
üstündedir.Amme intizaminibozan vatandas,ceza müeyyidelerine göreceza
görecegini bilmelidir.Aksi takdirde cemiyette huzur olmaz dedi.Bunun
üzerine,bizlere dönerek;
ATATÜRK -Ben size,ammenin istirahati,cemiyetin huzuru
sartlarindan bahsetmedimmi?Dedigim dogru imis (!)diyerek çikmaya hazirlandi ve
arkasindan,Savci tevkif müzekkeresini tekrar inceleyerek bizleri tahliye etti.
Gazetelerde genis yanki bulan bu olaydan sonra toplumda HATAY'in
Türkiye'ye ilhaki için kalabalik mitingler düzenlendi.""""...
Kissadan hisse....Tabii ki anlayana...
Saygilarimla
Derleyen Gülsev Eyüboglu
--
"Türkiye Cumhuriyeti,yalniz iki seye güvenir.
Biri Türk Ulusunun
kararliligi,digeri en aci en agir sartlarda dünyanin takdirlerini hakkiyla
kazanan Sanli Ordumuzun Kahramanligidir."
Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK...
ATATÜRK TÜRK'ÜN GENETIK KOD'UDUR..
NE MUTLU TÜRKÜM DIYENE-INADINA ILELEBET.
-- 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder