Bu Blogda Ara

24 Ağustos 2014 Pazar

Başkomutan(Başbuğ)Mareşal Gazi Mustafa Kemal Paşa ve Mareşal Fevzi Çakmak Paşa

Başkomutan(Başbuğ)Mareşal Gazi Mustafa Kemal Paşa ve Mareşal Fevzi Çakmak Paşa..

20 Ağustos 2014, 21:46
        Mareşal Fevzi Çakmak Paşa'nın:Büyük Taarruz Anı'larından;

        "Şimdi o yılda,bazan buğday,bazan da üzüm çuvalları üzerinde,ikişer saat kestirerek geçirdiğimiz geceleri hatırlıyorum.
      
         Hatta bu saatlerden birisinde,üzerine uzandığı çuvalın deliğinden aldığı bir avuç üzümü ağzına atmadan önce Koca Mustafa Kemal Paşa'nın gülerek:
        -Paşam,şu hayatın cilvesine bak,arslanlık edelim derken,farelere döndük(!);çuval deliğinden üzüm yemeğe çalışıyoruz !"
Dediğini,o yolculuğumuzun en şirin nüktelerinden biri olarak hatırlarım...Fakat,inanın bana,ömrümde hiçbir başka yatağın rahatı,
bana,ömrümde hiçbir başka yatağın rahatı,beni,o üzüm çuvalları üzerinde çekilen muzaffer uyku kadar mesut etmemiştir !..
       Bu muhteşem anısını anlattıktan sonra Mareşal Fevzi Çakmak Paşa'nın gözleri doldu,gözlerinden akan gözyaşları yanaklarından aşağıya yuvarlanırken başını önüne eğdi.!...


     Derleyen:Gülsev Eyüboğlu..

     Not:Bende ağlıyorum şimdi...!!
           O Üzüm çuvallarının üzerinde yatarak ,o dünyanın gelmiş geçmiş en büyük TÜRK Zaferi olan ve TÜRK Yurduna Kuduz kinleriyle çöreklenen Haçlıları(Yedi Düvel);yerleri gökleri inleterek kana kan vuruşan Gök gözlü Ebedi Başbuğumuz Gazi Mustafa Kemal Paşamız(Kanımız Canımız ATATÜRK'ümüz):bir üzüm çuvalının üzerinde bir iki saat uyumak için uzanırken bir avuç üzümü yerken şaka yapıyor..Kahraman iki Türk Subayı'nın omuz omuza yan yana bir üzüm çuvalının üzerinde sohbetini hissediniz lütfen..
         Ölümsüz Kahraman Yiğit Ruhlarınız önünde saygı ile diz çöküyorum..

         ÖZÜMÜZDE,KANIMIZDA CANIMIZDASIN ATAM..
        



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder