Bu Blogda Ara

2 Nisan 2013 Salı

GAZİ MUSTAFA KEMAL PAŞA,ATATÜRK'Ü ANLATIYOR....!



          GAZİ MUSTAFA KEMAL PAŞA,ATATÜRK'Ü ANLATIYOR!


         

         "İki Mustafa Kemal vardır:Biri ben,et ve kemik geçici Mustafa Kemal...İkinci Mustafa Kemal,onu"ben"sözüyle anlatamam.O ,ben değil bizdir.O,Vatanın her köşesinde"yeni fikir,yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşcı bir millettir.Ben onların düşlerini temsil ediyorum.Benim yaptıklarım onların isteklerini gerçekleştirmek içindir.O Mustafa Kemal sizsiniz,hepinizsiniz.Geçici olmayan,yaşaması ve başarması gereken Mustafa Kemal odur."
 
         "Beni görmek demek,mutlaka yüzümü görmek değildir.Benim fikirlerimi,benim duygularımı anlıyorsanız ve duyuyorsanız bu yeter."
 
          "Çok iyi bilirsiniz ki,benim bütün hayatımda bu ana kadar hedeflediğim amaç,hiç bir zaman kişisel olmamıştır.Her ne düşünmüş ve neyi yapmışsam,hep Vatanın,Ulusun ve Ordunun adına ve çıkarına olmuştur.Hiç bir zaman kişiliğimin üstünlüğünü ve en öne çıkmayı göz önüne almamışımdır."
 
           "Bütün vazifelerin üstünde bizim de bir vicdani vazifemiz vardı.O da,herkesin alalede bir takım vazifeler yaptığı vakitlerde,hayatımızı,varlığımızı bu Ulusun bağrına sokarak,onlarla birlikte düşmanlar karşısında savaşmak olmuştur."
 
          "Ben vazifemin bitmediğini,yüklendiğim mesuliyetin çok yüksek ve çetin olduğunu biliyorum.Bu kutsal vazifem bitmeyecektir.BEN TOPRAK OLDUKTAN SONRADA DEVAM EDECEKTİR.Ben seve seve,sevine sevine tüm varlığımı bu kutsal vazifeye vereceğim ve onun yüksek mesuliyetini yüklenmekle bahtiyar olacağım.Vazifeme başarıyla devam edeceğim.Çünkü bütün Ulusumuzun Kalp ve Vicdanında bana karşı sarsılmaz bir güven taşıdığını biliyorum.Bu benim için en büyük güçtür ve büyük yetkidir."
 
         "Mal ve para bana ağırlık veriyor.Tüm bunları Soylu Ulusuma geri vermekle büyük bir huzur duyuyorum.Zenginlikten ne çıkar?Aksine insanın zenginliği kendi manevi kişiliğindedir."
 
         "Hayatımdaki en büyük dayanak ve kuvvetim,Yurttaşlarımdan gördüğüm güven ve destektir.Bütün vazifelerimde manevi,vicdani olan hissiyatım;emanetinizin kutsallığına ve saygınlığına devamlı olarak ihtimam etmemdir."
 
          "Benim şan ve şerefimden söz etmek de hatadır.İyi dinleyiniz!Öğüdüm odur ki,içinizden her hangi bir adam çıkar,şan,şeref davası güder ve benzersiz olmak isterse,başınızın belasıdır.İlkönce kafası kırılacak adam odur!Bağlı olduğum Türk Ulusunun şan ve şerefi varsa,benimde onun bir evladı olmak sıfatıyla şanım ve şerefim vardır.Asla ben ondan başka değilim."
 
        "Bu hocalar,başımda yeşil bir sarık,yüzümde uzun bir sakal,sırtımda bir cübbe,elimde tespih,beni öteki dünya ile ilgili adam yapmak istediler.Bunda şaşılacak bir şey varsa o da bunların kafaları beni anlamaış olmalarıdır."
 
         "Eşini mutlu edebilecek herkes evlenmelidir...Çoluk,çocuk sahibi olmalıdır..Bana bakmayınız!Benim hayatım başka türlü düzenlenmiştir.Evlenme deneyimini yaptım.Lakin sonradan anladım ki bu iş benim başarabileceğim bir iş değildir."
 
        "Çocukluk ne güzeldir..Çocuklar ne sevimli ne tatlı varlıklardır değilmi?En çok hoşuma giden halleri nedir bilirmisiniz?İkiyüzlülük nedir bilmemeleri,bütün duygu ve düşüncelerini içlerinden geldiği gibi açıklamalarıdır."
 
       "Ben başkalarının ortaya koyduğu kurallara değil ancak kendi kurallarıma uyarım."
 
        "Ben O adamım ki,Ordunun Vatanı ve Ulusu kesin hedefe götüreceği olaylarda emir veririm.Fakat bilim ve özellikle sosyal bilim alanlına bağlı işlerde ben Komutanlık edemem.Bu alanda isreim ki,bana bilginler doğru yolu göstersinler.Onun için sizler kendi bilginize,kültürünüze güveniyorsanız bana söyleyiniz.Toplumsal bilimin güzel taraflarını gösteriniz,ben de izleyeyim."
 
         "Ben fikirlerimi olduğu gibi söylerim.Ayrı zamanda gerekli olmayan bir sırrıda kalbimde taşımayan bir adamım.Çünkü ben millet adamıyım.Ben fikirlerimi hep milletimin önünde söylerim.Çünkü yalnışım varsa milletim beni uyarır."
 
        "BENİ ULUSUM NEREYE İSTERSE ORAYA GÖMSÜN.AMA BENİM FİKİRLERİMİN YAŞAYACAĞI YER ÇANKAYA OLACAKTIR.ÇÜNKÜ ATATÜRK BİZDEN BİRİDİR."
 
         "BEN DİKTATÖR DEĞİLİM.BENİM GÜCÜM OLDUĞUNU SÖYLÜYORLAR EVET BU DOĞRUDUR.BENİM İSTEYİPTE YAPAMIYACAĞIM HİÇBİR ŞEY YOKTUR.ÇÜNKÜ BEN ZORAKİ VE İNSAFSIZCA HAREKET ETMEM.BENCE DİKTATÖR KENDİ ŞAHSİ İSTEKLERİNİ BAŞKALARINA ZORLA YAPTIRANDIR.OYSA BEN-,KALPLERİ KIRARAK DEĞİL AKSİNE KALPLERİ KAZANARAK HÜKMETMEK İSTERİM."
 
        "BİZİM ANLAYIŞIMIZA GÖRE,SİYASAL GÜÇ,ULUSAL İRADE VE EGEMENLİK;TÜRK ULUSUNUN  BÜTÜN HALİNDE ORTAK KİŞİLİĞİNE AİTTİR,BİRDİR.BÖLÜNEMEZ,AYRILAMAZ VE BAŞKALARINA ASLA BIRAKILAMAZ"
                           EBEDİ BAŞKOMUTAN(BAŞBUĞ)GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


 
 
        DERLEYEN
        Gülsev Eyüboğlu 
        Saygılarımla
        10 Kasım 2009



"TÜRK ULUSUNUN DÜZENİNİ BOZMAYA YÖNELEN ÇABALAR BOĞULMAYA MAHKUMDUR.TÜRK ULUSU,KENDİSİNİN VE VATANININ  YÜKSEK ÇIKARLARI ALEYHİNE ÇALIŞMAK İSTEYEN BOZGUNCU,ALÇAK,YURTSUZ VE ULUSSUZ BEYİNSİZLERİN GİZLİ VE KİRLİ EMELLERİNİ ANLAMAYACAK VE ONLARA HOŞGÖRÜ GÖSTERECEK BİR ULUS DEĞİLDİR."            
                                                       GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder