Bu Blogda Ara

28 Mart 2013 Perşembe

"HEY SEN AMERİKALI..!!!"


Hey Sen Amerikalı..! ! !

Hey
Sen
Amerikalı

Sana söylüyorum
Dinle beni
Vurulmuş bir gözün ağlamasını anlatıyorum sana

Upuzun bir gelişimdir bu
Patlatmadan damarını toprağın kötülükler
Patlatmadan uykuları
Bir iyice dinle beni

Nasıl Yağar yağmurlar nisan aylarında
Nasıl dolanır sevgiler çğlık çığlığa limanlarda
Ürkeklikler nasıl büyürde korku olur
Çocuk yüreklerinde

Gerçekleri anlatıyorum sana
Özgürlükten sevgiye kadar varan
Ve insanı insan yapan
Bilmediğin gerçekleri anlatıyorum sana

Doğurgan bir beden gibiyim tıpkı
Bütün gerilimler içimde
İnce bir yaprağın Damarından

Üçbin yıllık bir uygarlıktan geliyorum ben
Sen yoktun
-o yılların yazında kışında-
Benim ardımda çocuklar
Benim ardımda işçiler
Benim ardımda sevgiler
Usul usul gelmişim bunlarla ben
Ağır ağır büyümüşüm kendi çoğalan gövdemde
Sevmişim ben Amerikalı
Sevilmişim
Senin gibi değil

Bir yice coşkunluk
Yaşamaksa
-Yaşamak-
Akşsa
-Aşk-
Ölümse
-Ölüm-
Büyük gerilimlerin insanıyım ben
Çağlarla konuşmuşum
Alışveriş etmişim yüzyılarlar
Şaka değil
Şaka değil
Yarılmış ellerim bak
Bursa çinilerini işlemekten

Ter köpüğü alnım
Ter köpüğü düşüm
Hitit yazısını pişirmekten
Ben diktim Ege ye ilk zeytini
Ben olmasam bu zeytinler olmazdı
Pu pamuklar,bu petrol,bulutlar

Bu yağmurlar olmazdı
Yaşamak bir ince beden dolanmazdı Aanadolumda
Sesleri duyulmazdı topraktaki tohumların
Ben Mezepotamyayım
Kalde yim
Asurum ben
TA ORTA ASYADAN GELİP ÖN ASYA OLANIM BEN

Binlerce yıl binlerce kez
Ölüp ölüp dirilmişim buralarda ben
Nasıl bırakırım bunları sana
Ülke min çocuklarını
Uğur u bırakırmıyım hiç
Güç bela kurtardım onları
Güç bela senin gibilerin ellerinden
Durmadan aktı kanım
Durmadan çoğaldım
Durmadan ektim biçtim
Durmadan doyurdum
Durmadan yeniledim dağımı taşımı
Durmadan tazeledim kendimi

Dinle beni
Bir iyice dinle Amerikalı
İyi bak çevrene
Doldur gözlerinide bak
Kan içinde sağın solun
Kan içinde elin yüzün
Hangi aynaya baksan
İrin ve kan
Kimin için bunlar
Kimin işine yarar
Kulağına doluşan çocukların çığlıkları
Walll-Street in duvarlarını bile süslemez
İncelmiştir yoksulluktan
Vietnamlı kadınların derileri

Vurdun uygarlığını Aztek in
Vurdun çeşmelerden kadınları
Milyonlarca karaderilinin gırtlağında ellerin
Kestin soluklarını ,sürdün Kızılderiliyi bataklıklara
Aşkları,çocukları,sevgileri
Soydun
Sovana çevirdin
En yağmurlu bulutları
Tam bir beyazda değilsin üstelik
Bütün renklerden birer parça gövdende
Horlamıyorum seni
Horlamak gereksiz
Hiç kimse horlanamaz renginden ötürü
Dinle beni
Düşmüşsün uzağa çağından
Asılmış omzuna tüfekler
Asılmış kızılderilinin kafatası
Amerikanın orta yerinde
Bir çanak kan

Dinle beni
Nice yoğun aşklardan
Nice yoğun kavgalardan
Nice yağmurlardan geçip gelmişsem ben
Nice hainler gördüm
Nice zalimler
Durmadan üşüyorlardı
En sıcak sobaların yanında
Durmadan açtılar
Önlerinde bir çuval ekmek
Durmadan uykusuzdular döşeklerinde
Durmadan durmadan durmadan
Bir ince uzağa bakıyorlardı yorgun

Varım ben Amerikalı
Kuzey denizlerindede varım
Güney denizlerindede
Anadaolu nun yağmurlarında ben varım
Benim ülkemde çoğalır en iyi duygular
Benim insanımla çoğalır balılklar
Bak
Bir yavru kurt gibi
Ap açık yüreğim ortada
Dövüşmeyede hazır
Sevilmeyede
Yaşamanın bir alageyik gözü olduğu yerde
Benim Tanrısal dağlarımda
Varım ben

Sen
İpizinsiz bir konuk
Gelip oturmuşsun yurduma
Gelipte bağdaş kurmuşsun canevime
Dinle beni
Dinle benide git artık
Yorulduk uluscak iri gövdeni ağırlamaktan
Usandık ülkemizde seni görmekten
Git artık
Güney Amerikadan git
Vietnamdan git
Türkiyeden git
Git artık ....!!!!


Yazarı;NEVZAT ÜSTÜN   TARİH;1967


.................Derleyen Gülsev EYÜBOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder